Regulamin

Regulamin firmy

Gaudete s.r.o.

Siedziba: Horynova 2389/1, 149 00 Praga 4

Numer identyfikacyjny firmy: 24679925

Zarejestrowana w Rejestrze Handlowym prowadzonym przez Sąd Miejski w Pradze, Sekcja C, Wpis 165563

Dotyczy sprzedaży towarów za pośrednictwem sklepu internetowego znajdującego się pod adresem www.luciferlenses.pl

 

1. POSTANOWIENIA WSTĘPNE

  1. Niniejsze warunki handlowe (zwane dalej „Warunkami Handlowymi”) spółki Gaudete s.r.o., z siedzibą przy ul. Horynova 2389/1, 149 00 Praga 4, numer identyfikacyjny: 24679925, zarejestrowanej w Rejestrze Handlowym prowadzonym przez Sąd Miejski w Pradze, dział C, wpis 165563 (zwanej dalej „Sprzedawcą”), regulują zgodnie z § 1751 ust. 1 ustawy nr 89/2012 Sb., Kodeks cywilny, z późniejszymi zmianami (zwanej dalej „Kodeksem Cywilnym”), wzajemne prawa i obowiązki stron umowy wynikające z lub związane z umową sprzedaży (zwaną dalej „Umową Sprzedaży”) zawartą między Sprzedawcą a inną osobą fizyczną (zwaną dalej „Kupującym”) za pośrednictwem sklepu internetowego Sprzedawcy. Sklep internetowy jest prowadzony przez Sprzedawcę na stronie internetowej znajdującej się pod adresem www.luciferlenses.pl (zwanej dalej „Stroną Internetową”) za pośrednictwem interfejsu strony internetowej (zwanego dalej „Interfejsem Sklepu Internetowego”).
  2. Niniejsze Warunki Handlowe nie mają zastosowania do przypadków, gdy osoba zamierzająca zakupić towary od Sprzedawcy jest osobą prawną lub osobą działającą przy składaniu zamówienia w ramach prowadzenia działalności gospodarczej lub w ramach samodzielnego wykonywania zawodu.
  3. Postanowienia odbiegające od Warunków Handlowych mogą zostać uzgodnione w Umowie Sprzedaży. Postanowienia odbiegające w Umowie Sprzedaży mają pierwszeństwo przed postanowieniami Warunków Handlowych.
  4. Postanowienia Warunków Handlowych są integralną częścią Umowy Sprzedaży. Umowa Sprzedaży i Warunki Handlowe są sporządzone w języku czeskim. Umowę Sprzedaży można zawrzeć w języku czeskim.
  5. Treść Warunków Handlowych może być zmieniana lub uzupełniana przez Sprzedawcę. Niniejsze postanowienie nie wpływa na prawa i obowiązki powstałe w czasie obowiązywania poprzedniej wersji Warunków Handlowych.

2. KONTO UŻYTKOWNIKA

  1. Na podstawie rejestracji Kupującego przeprowadzonej na Stronie Internetowej, Kupujący może uzyskać dostęp do swojego interfejsu użytkownika. Ze swojego interfejsu użytkownika Kupujący może składać zamówienia na towary (zwane dalej „Kontem Użytkownika”). Jeśli Interfejs Sklepu Internetowego na to pozwala, Kupujący może również składać zamówienia na towary bez rejestracji, bezpośrednio z Interfejsu Sklepu Internetowego.
  2. Podczas rejestracji na Stronie Internetowej oraz podczas składania zamówień na towary Kupujący jest zobowiązany do podania prawidłowych i zgodnych z prawdą danych. Dane podane na Koncie Użytkownika Kupujący jest zobowiązany aktualizować w przypadku jakichkolwiek zmian. Dane podane przez Kupującego na Koncie Użytkownika oraz podczas składania zamówienia są uważane przez Sprzedawcę za prawidłowe.
  3. Dostęp do Konta Użytkownika jest zabezpieczony nazwą użytkownika i hasłem. Kupujący jest zobowiązany do zachowania poufności dotyczącej informacji niezbędnych do uzyskania dostępu do swojego Konta Użytkownika.
  4. Kupujący nie jest uprawniony do udostępniania swojego Konta Użytkownika osobom trzecim.
  5. Sprzedawca może usunąć Konto Użytkownika, w szczególności w przypadku, gdy Kupujący nie korzysta ze swojego Konta Użytkownika przez ponad 5 lat lub w przypadku, gdy Kupujący naruszy swoje obowiązki wynikające z Umowy Sprzedaży (w tym Warunków Handlowych).
  6. Kupujący przyjmuje do wiadomości, że Konto Użytkownika może być niedostępne przez cały czas, w szczególności w związku z konieczną konserwacją sprzętu i oprogramowania Sprzedawcy lub konieczną konserwacją sprzętu i oprogramowania osób trzecich.

3. ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY

  1. Wszystkie prezentacje towarów umieszczone w Interfejsie Sklepu Internetowego mają charakter informacyjny i Sprzedawca nie jest zobowiązany do zawarcia Umowy Sprzedaży dotyczącej tych towarów. Postanowienia § 1732 ust. 2 Kodeksu Cywilnego nie mają zastosowania.
  2. Interfejs Sklepu Internetowego zawiera informacje o towarach, w tym ceny poszczególnych towarów oraz koszty zwrotu towarów, jeżeli towary te ze względu na swoją naturę nie mogą być zwrócone zwykłą drogą pocztową. Ceny towarów podane są z uwzględnieniem podatku VAT i wszystkich opłat związanych. Ceny towarów pozostają ważne przez okres, w którym są wyświetlane w Interfejsie Sklepu Internetowego. Ceny towarów nie są dostosowywane do osoby Kupującego na podstawie zautomatyzowanych decyzji. Niniejsze postanowienie nie ogranicza możliwości Sprzedawcy zawarcia Umowy Sprzedaży na indywidualnie uzgodnionych warunkach.
  3. Interfejs Sklepu Internetowego zawiera również informacje o kosztach związanych z pakowaniem i dostawą towarów oraz o sposobie i czasie dostawy towarów. Informacje o kosztach związanych z pakowaniem i dostawą towarów zawarte w Interfejsie Sklepu Internetowego mają zastosowanie tylko w przypadku, gdy towary są dostarczane na terytorium Republiki Czeskiej. Jeśli Sprzedawca oferuje darmową dostawę, warunkiem uzyskania prawa do darmowej dostawy jest zapłacenie przez Kupującego minimalnej całkowitej ceny zakupu towarów dostarczanych w wysokości określonej w Interfejsie Sklepu Internetowego. Jeśli Kupujący częściowo odstąpi od Umowy Sprzedaży, a całkowita cena zakupu towarów, od których nie odstąpił, nie osiągnie minimalnej kwoty wymaganej do uzyskania prawa do darmowej dostawy, prawo Kupującego do darmowej dostawy wygasa i Kupujący zobowiązany jest pokryć koszty dostawy.
  4. Aby zamówić towary, Kupujący wypełnia formularz zamówienia w Interfejsie Sklepu Internetowego. Formularz zamówienia zawiera w szczególności informacje o:
    1. zamawianych towarach (Kupujący „dodaje” zamawiane towary do elektronicznego koszyka w Interfejsie Sklepu Internetowego),
    2. sposobie zapłaty ceny zakupu towarów, dane o żądanym sposobie dostawy zamawianych towarów oraz
    3. informacje o kosztach związanych z dostawą towarów (zwane dalej łącznie „Zamówieniem”).
  5. Przed wysłaniem Zamówienia Sprzedawcy Kupujący ma możliwość sprawdzenia i zmiany danych wprowadzonych do Zamówienia, w tym również w kontekście możliwości wykrycia i poprawienia błędów popełnionych podczas wprowadzania danych do Zamówienia. Kupujący wysyła Zamówienie Sprzedawcy, klikając przycisk „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”. Dane podane w Zamówieniu są uważane przez Sprzedawcę za prawidłowe. Sprzedawca niezwłocznie po otrzymaniu Zamówienia potwierdza jego otrzymanie Kupującemu za pomocą poczty elektronicznej, wysyłając wiadomość na adres e-mail Kupującego podany w Koncie Użytkownika lub w Zamówieniu (zwany dalej „Adres e-mail Kupującego”).
  6. Sprzedawca zawsze ma prawo, w zależności od charakteru Zamówienia (ilości towarów, wysokości ceny zakupu, przewidywanych kosztów dostawy), poprosić Kupującego o dodatkowe potwierdzenie Zamówienia (na przykład pisemnie lub telefonicznie).
  7. Umowa Sprzedaży między Sprzedawcą a Kupującym zostaje zawarta z chwilą dostarczenia akceptacji Zamówienia (akceptacji) przez Sprzedawcę Kupującemu za pomocą poczty elektronicznej na Adres e-mail Kupującego.
  8. Kupujący wyraża zgodę na użycie środków komunikacji na odległość przy zawieraniu Umowy Sprzedaży. Koszty poniesione przez Kupującego w związku z użyciem środków komunikacji na odległość w związku z zawarciem Umowy Sprzedaży (koszty połączenia internetowego, koszty rozmów telefonicznych) pokrywa Kupujący samodzielnie.

4. CENA TOWARÓW I WARUNKI PŁATNOŚCI

  1. Cena towarów oraz ewentualne koszty związane z dostawą towarów zgodnie z Umową Sprzedaży mogą być uiszczane przez Kupującego Sprzedawcy w następujący sposób:
    • bezgotówkowo za pośrednictwem systemu płatności;
    • bezgotówkowo kartą płatniczą.
  2. Razem z ceną zakupu Kupujący jest zobowiązany do zapłaty Sprzedawcy również kosztów związanych z pakowaniem i dostawą towarów w uzgodnionej wysokości. O ile nie zaznaczono inaczej, cenę zakupu rozumie się łącznie z kosztami dostawy.
  3. Sprzedawca nie wymaga od Kupującego zaliczki ani żadnej innej podobnej płatności. Niniejsze postanowienie nie wpływa na obowiązek zapłaty ceny zakupu towarów z góry, zgodnie z punktem 4.6 Warunków Handlowych.
  4. W przypadku płatności gotówką, za pobraniem lub przy odbiorze osobistym cena zakupu jest płatna przy odbiorze towarów. W przypadku płatności bezgotówkowej cena zakupu jest płatna w terminie 7 dni od zawarcia Umowy Sprzedaży.
  5. W przypadku płatności bezgotówkowej Kupujący jest zobowiązany do zapłaty ceny zakupu towarów wraz z podaniem zmiennego symbolu płatności. W przypadku płatności bezgotówkowej obowiązek zapłaty Kupującego uważa się za spełniony w momencie zaksięgowania odpowiedniej kwoty na rachunku bankowym Sprzedawcy.
  6. Sprzedawca ma prawo, zwłaszcza w przypadku, gdy Kupujący nie potwierdzi dodatkowo Zamówienia (punkt 3.6), żądać zapłaty całej ceny zakupu przed wysyłką towarów Kupującemu. Postanowienia § 2119 ust. 1 Kodeksu Cywilnego nie mają zastosowania.
  7. Ewentualne rabaty od ceny zakupu towarów udzielone Kupującemu przez Sprzedawcę nie mogą być łączone.
  8. Jeśli jest to zwyczajowe w działalności handlowej lub wymagają tego ogólnie obowiązujące przepisy prawa, Sprzedawca wystawi Kupującemu dokument podatkowy – fakturę dotyczącą płatności dokonanych na podstawie Umowy Sprzedaży. Sprzedawca jest płatnikiem podatku VAT. Dokument podatkowy – fakturę, Sprzedawca wystawi Kupującemu po uiszczeniu ceny zakupu i prześle go w formie elektronicznej na Adres e-mail Kupującego lub w formie drukowanej w przesyłce.

5. ODSTĄPIENIE OD UMOWY SPRZEDAŻY

  1. Kupujący przyjmuje do wiadomości, że zgodnie z przepisami § 1837 Kodeksu Cywilnego nie można odstąpić od Umowy Sprzedaży w przypadku dostawy:
    1. towarów wyprodukowanych według wymagań Kupującego lub dostosowanych do jego indywidualnych potrzeb,
    2. towarów, które ulegają szybkiemu zepsuciu lub towarów z krótkim terminem przydatności do użycia, a także towarów, które po dostarczeniu ze względu na swoją naturę zostały nierozłącznie zmieszane z innymi towarami,
    3. towarów zapieczętowanych, które ze względów zdrowotnych lub higienicznych nie nadają się do zwrotu po usunięciu ich oryginalnego opakowania.
  2. Jeśli nie jest to przypadek wymieniony w punkcie 5.1 Warunków Handlowych lub inny przypadek, w którym odstąpienie od Umowy Sprzedaży jest niemożliwe, Kupujący ma prawo zgodnie z przepisami § 1829 ust. 1 i ust. 2 Kodeksu Cywilnego odstąpić od Umowy Sprzedaży w terminie czternastu (14) dni od dnia, w którym Kupujący lub wskazana przez niego osoba trzecia inna niż przewoźnik przejmie towar, lub:
    1. ostatni element towarów, jeśli Kupujący zamówił w ramach jednego zamówienia kilka elementów towarów, które są dostarczane osobno,
    2. ostatni element lub część dostawy towarów składających się z kilku elementów lub części, lub
    3. pierwszą dostawę towarów, jeśli Umowa Sprzedaży przewiduje regularne dostawy towarów przez określony czas.
  3. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży musi zostać wysłane do Sprzedawcy w terminie określonym w punkcie 5.2 Warunków Handlowych. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży Kupujący może wysłać między innymi na adres siedziby Sprzedawcy lub na adres e-mail Sprzedawcy.
  4. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży Umowa Sprzedaży zostaje rozwiązana od samego początku. Kupujący jest zobowiązany zwrócić towar Sprzedawcy bez zbędnej zwłoki, najpóźniej w terminie czternastu (14) dni od odstąpienia od Umowy, chyba że Sprzedawca zaoferuje Kupującemu, że sam odbierze towar. Termin określony w poprzednim zdaniu uważa się za zachowany, jeśli Kupujący wyśle towar przed jego upływem. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży Kupujący ponosi koszty zwrotu towaru Sprzedawcy, nawet jeśli towar ze względu na swoją naturę nie może zostać zwrócony zwykłą drogą pocztową.
  5. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży zgodnie z punktem 5.2 Warunków Handlowych Sprzedawca zwróci Kupującemu środki pieniężne otrzymane od Kupującego w terminie czternastu (14) dni od odstąpienia od Umowy Sprzedaży przez Kupującego, w ten sam sposób, w jaki Sprzedawca je otrzymał. Sprzedawca ma również prawo zwrócić świadczenie Kupującemu w inny sposób, jeśli Kupujący wyrazi na to zgodę i nie poniesie z tego tytułu dodatkowych kosztów. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu otrzymanych środków Kupującemu wcześniej niż po otrzymaniu zwróconego towaru lub potwierdzeniu przez Kupującego, że towar został wysłany z powrotem, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
  6. Sprzedawca ma prawo jednostronnie potrącić roszczenie o odszkodowanie za szkody powstałe na towarze z roszczeniem Kupującego o zwrot ceny zakupu.
  7. W przypadkach, gdy Kupujący zgodnie z przepisami § 1829 ust. 1 Kodeksu Cywilnego ma prawo odstąpić od Umowy Sprzedaży, Sprzedawca ma również prawo w każdej chwili odstąpić od Umowy Sprzedaży, aż do momentu przejęcia towaru przez Kupującego. W takim przypadku Sprzedawca zwróci Kupującemu cenę zakupu bez zbędnej zwłoki, w formie bezgotówkowej na rachunek wskazany przez Kupującego.
  8. Jeśli Kupujący otrzymał wraz z towarem prezent, Umowa Darowizny między Sprzedawcą a Kupującym zostaje zawarta z warunkiem rozwiązującym, że w przypadku odstąpienia przez Kupującego od Umowy Sprzedaży Umowa Darowizny dotycząca takiego prezentu traci ważność i Kupujący jest zobowiązany do zwrotu otrzymanego prezentu razem z towarem.

6. TRANSPORT I DOSTAWA TOWARÓW

  1. W przypadku, gdy sposób transportu został uzgodniony na podstawie specjalnego żądania Kupującego, Kupujący ponosi ryzyko oraz ewentualne dodatkowe koszty związane z takim sposobem transportu.
  2. Jeśli Sprzedawca na podstawie Umowy Sprzedaży jest zobowiązany dostarczyć towar na miejsce określone przez Kupującego w zamówieniu, Kupujący jest zobowiązany odebrać towar w momencie dostawy.
  3. W przypadku, gdy z przyczyn leżących po stronie Kupującego konieczne jest wielokrotne dostarczanie towaru lub w sposób inny niż wskazany w zamówieniu, Kupujący jest zobowiązany pokryć koszty związane z wielokrotną dostawą towaru lub koszty związane z innym sposobem dostawy.
  4. Podczas odbioru towaru od przewoźnika Kupujący jest zobowiązany sprawdzić integralność opakowania towaru i w przypadku jakichkolwiek uszkodzeń niezwłocznie zgłosić to przewoźnikowi. W przypadku stwierdzenia naruszenia opakowania wskazującego na nieuprawnioną ingerencję w przesyłkę, Kupujący nie jest zobowiązany do przyjęcia przesyłki od przewoźnika. Niniejsze postanowienie nie wpływa na prawa Kupującego wynikające z odpowiedzialności za wady towaru oraz inne prawa Kupującego wynikające z obowiązujących przepisów prawa.
  5. Dodatkowe prawa i obowiązki stron dotyczące transportu towarów mogą być określone w specjalnych warunkach dostawy Sprzedawcy, jeśli takie zostały wydane przez Sprzedawcę.

7. PRAWA Z TYTUŁU WAD TOWARÓW

  1. Prawa i obowiązki stron umowy dotyczące praw z tytułu wad towarów są regulowane odpowiednimi powszechnie obowiązującymi przepisami prawa (w szczególności przepisami § 1914 do § 1925, § 2099 do § 2117 oraz § 2161 do § 2174b Kodeksu Cywilnego oraz ustawy nr 634/1992 Sb., o ochronie konsumentów, z późniejszymi zmianami).
  2. Sprzedawca odpowiada wobec Kupującego za to, że towar w momencie przejęcia przez Kupującego nie ma wad. W szczególności Sprzedawca odpowiada wobec Kupującego za to, że towar:
    1. odpowiada uzgodnionemu opisowi, rodzajowi i ilości, jak również jakości, funkcjonalności, kompatybilności, interoperacyjności oraz innym uzgodnionym właściwościom,
    2. nadaje się do celu, w jakim Kupujący zamierza go używać i na który Sprzedawca wyraził zgodę, oraz
    3. jest dostarczony z uzgodnionymi akcesoriami i instrukcjami użytkowania, w tym instrukcjami montażu lub instalacji.
  3. Sprzedawca odpowiada wobec Kupującego, że oprócz uzgodnionych właściwości:
    1. towar nadaje się do celu, do którego towary tego rodzaju są zwykle używane, z uwzględnieniem praw osób trzecich, przepisów prawa, norm technicznych lub kodeksów branżowych, jeśli nie ma norm technicznych,
    2. towar pod względem ilości, jakości i innych właściwości, w tym trwałości, funkcjonalności, kompatybilności i bezpieczeństwa, odpowiada zwyczajowym właściwościom towarów tego rodzaju, jakich Kupujący może racjonalnie oczekiwać, biorąc pod uwagę publiczne oświadczenia złożone przez Sprzedawcę lub inne osoby w tym samym łańcuchu handlowym, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że Sprzedawca udowodni, że nie wiedział o takich oświadczeniach lub że zostały one w momencie zawarcia Umowy Sprzedaży odpowiednio poprawione, albo że nie miały wpływu na decyzję o zakupie,
    3. towar jest dostarczony z akcesoriami, w tym opakowaniem, instrukcjami montażu i innymi instrukcjami użytkowania, jakie Kupujący może racjonalnie oczekiwać, oraz
    4. towar odpowiada jakości lub wykonaniu próbki lub wzoru dostarczonego przez Sprzedawcę przed zawarciem Umowy Sprzedaży.
  4. Postanowienia punktu 7.3 Warunków Handlowych nie mają zastosowania, jeśli Sprzedawca przed zawarciem Umowy Sprzedaży wyraźnie poinformował Kupującego o odmiennych właściwościach towaru, a Kupujący wyraził na to zgodę.
  5. Jeśli wada ujawni się w ciągu jednego roku od przejęcia towaru, przyjmuje się, że towar był wadliwy w momencie przejęcia, chyba że charakter towaru lub wada to wykluczają. Ten okres nie biegnie w czasie, gdy Kupujący nie może korzystać z towaru, jeśli wada została zgłoszona zasadnie.
  6. W przypadku wystąpienia wady Kupujący może zażądać jej usunięcia. Zgodnie ze swoim wyborem Kupujący może zażądać dostarczenia nowego towaru bez wad lub naprawy towaru, chyba że wybrany sposób usunięcia wady jest niemożliwy lub w porównaniu z drugim nieproporcjonalnie kosztowny. Ocena tej kwestii opiera się w szczególności na znaczeniu wady, wartości towaru bez wady oraz na tym, czy wada może zostać usunięta w inny sposób bez znacznych trudności dla Kupującego. Sprzedawca może odmówić usunięcia wady, jeśli jest to niemożliwe lub nieproporcjonalnie kosztowne, zwłaszcza w odniesieniu do znaczenia wady i wartości towaru bez wady.
  7. Sprzedawca usunie wadę w odpowiednim czasie od jej zgłoszenia, tak aby nie powodować znacznych trudności dla Kupującego, biorąc pod uwagę charakter towaru i cel, do którego Kupujący zakupił towar.
  8. Kupujący może zażądać odpowiedniej obniżki ceny lub odstąpić od Umowy Sprzedaży, jeśli:
    1. Sprzedawca odmówił usunięcia wady lub nie usunął jej zgodnie z punktem 7.7 Warunków Handlowych,
    2. wada występuje wielokrotnie,
    3. wada stanowi istotne naruszenie Umowy Sprzedaży, lub
    4. z oświadczenia Sprzedawcy lub z okoliczności wynika, że wada nie zostanie usunięta w odpowiednim czasie lub bez znacznych trudności dla Kupującego.
  9. Jeśli wada towaru jest nieistotna, Kupujący nie może odstąpić od Umowy Sprzedaży (w rozumieniu punktu 7.8 Warunków Handlowych); zakłada się, że wada towaru nie jest nieistotna. Jeśli Kupujący odstąpi od Umowy Sprzedaży, Sprzedawca zwróci Kupującemu cenę zakupu bez zbędnej zwłoki po otrzymaniu towaru lub po przedstawieniu przez Kupującego dowodu wysłania towaru.
  10. Wady można zgłaszać Sprzedawcy, od którego towar został zakupiony.
  11. Z wyjątkiem przypadków, gdy do wykonania naprawy jest wyznaczona inna osoba, Sprzedawca jest zobowiązany do przyjęcia reklamacji w dowolnym swoim punkcie handlowym, w którym przyjęcie reklamacji jest możliwe w związku z asortymentem sprzedawanych towarów lub świadczonych usług, a także w swojej siedzibie. Sprzedawca jest zobowiązany wydać Kupującemu pisemne potwierdzenie o dacie, w której reklamacja została zgłoszona, jej treści, żądanym sposobie rozwiązania oraz danych kontaktowych Kupującego dla celów przekazania informacji o rozpatrzeniu reklamacji. Obowiązek ten dotyczy również innych osób wyznaczonych do wykonania naprawy.
  12. Reklamacja, w tym usunięcie wady, musi zostać rozpatrzona, a Kupujący poinformowany o jej rozwiązaniu w terminie nie późniejszym niż trzydzieści (30) dni od dnia zgłoszenia reklamacji, chyba że Sprzedawca i Kupujący uzgodnią dłuższy termin.
  13. Po bezskutecznym upływie terminu określonego w punkcie 7.12 Warunków Handlowych Kupujący może odstąpić od Umowy Sprzedaży lub zażądać odpowiedniej obniżki ceny.
  14. Sprzedawca jest zobowiązany wydać Kupującemu potwierdzenie dotyczące daty i sposobu rozwiązania reklamacji, w tym potwierdzenie o wykonaniu naprawy, jej trwaniu lub pisemne uzasadnienie odrzucenia reklamacji. Obowiązek ten dotyczy również innych osób wyznaczonych do wykonania naprawy.
  15. Prawa z tytułu odpowiedzialności za wady towaru mogą być dochodzone przez Kupującego w szczególności osobiście pod adresem Horynova 2389/1, Praha 4, telefonicznie pod numerem +420 603 968 981 lub drogą elektroniczną na adres info@gaudete.cz.
  16. Osoba mająca prawo do roszczeń z tytułu wadliwości towaru ma również prawo do zwrotu kosztów uzasadnionych wydatków poniesionych przy dochodzeniu tego prawa. Jeśli jednak Kupujący nie zgłosi roszczenia o zwrot w ciągu jednego miesiąca po upływie terminu, w którym wada powinna zostać zgłoszona, sąd nie przyzna prawa do zwrotu, jeśli Sprzedawca podniesie zarzut, że prawo do zwrotu nie zostało zgłoszone w terminie.
  17. Inne prawa i obowiązki stron związane z odpowiedzialnością Sprzedawcy za wady towaru mogą być określone w regulaminie reklamacyjnym Sprzedawcy.
  18. Sprzedawca lub inna osoba może zapewnić Kupującemu gwarancję jakości towaru, która wykracza poza ustawowe prawa z tytułu wadliwości towaru.

8. DALSZE PRAWA I OBOWIĄZKI STRON UMOWY

  1. Kupujący nabywa prawo własności do towaru z chwilą zapłacenia pełnej ceny zakupu towaru.
  2. Sprzedawca nie jest związany wobec Kupującego żadnymi kodeksami postępowania w rozumieniu postanowień § 1820 ust. 1 lit. n) Kodeksu Cywilnego.
  3. Rozpatrywanie skarg konsumentów zapewnia Sprzedawca za pośrednictwem poczty elektronicznej. Skargi można wysyłać na adres e-mail Sprzedawcy. Informację o rozstrzygnięciu skargi Kupującego Sprzedawca prześle na adres e-mail Kupującego. Sprzedawca nie określa innych zasad rozpatrywania skarg.
  4. W przypadku pozasądowego rozstrzygania sporów konsumenckich wynikających z Umowy Sprzedaży właściwy jest Czeski Urząd Inspekcji Handlowej, z siedzibą przy ul. Štěpánská 567/15, 120 00 Praga 2, IČ: 000 20 869, adres internetowy: https://adr.coi.cz/cs. Platforma do rozstrzygania sporów online, znajdująca się pod adresem internetowym http://ec.europa.eu/consumers/odr, może być wykorzystana do rozstrzygania sporów między Sprzedawcą a Kupującym wynikających z Umowy Sprzedaży.
  5. Europejskie Centrum Konsumenckie Republiki Czeskiej, z siedzibą przy ul. Štěpánská 567/15, 120 00 Praga 2, adres internetowy: http://www.evropskyspotrebitel.cz, jest punktem kontaktowym zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie rozstrzygania sporów konsumenckich online oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie o rozstrzyganiu sporów konsumenckich online).
  6. Kupujący może złożyć skargę do organu nadzoru lub inspekcji państwowej. Sprzedawca jest uprawniony do sprzedaży towarów na podstawie licencji handlowej. Kontrolę działalności handlowej sprawuje w zakresie swojej kompetencji właściwy urząd ds. działalności gospodarczej. Nadzór nad ochroną danych osobowych sprawuje Urząd Ochrony Danych Osobowych. Czeski Urząd Inspekcji Handlowej sprawuje w określonym zakresie nadzór nad przestrzeganiem Kodeksu Cywilnego i ustawy nr 634/1992 Sb., o ochronie konsumentów, z późniejszymi zmianami.
  7. Kupujący przyjmuje do wiadomości ryzyko zmiany okoliczności w rozumieniu § 1765 ust. 2 Kodeksu Cywilnego.

9. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

  1. Sprzedawca spełnia swój obowiązek informacyjny wobec Kupującego zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i swobodnego przepływu takich danych oraz uchylającego dyrektywę 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej „RODO”) w zakresie przetwarzania danych osobowych Kupującego na potrzeby realizacji Umowy Sprzedaży, negocjacji dotyczących Umowy Sprzedaży oraz wypełniania obowiązków publicznoprawnych Sprzedawcy za pośrednictwem odrębnego dokumentu.

10. WYSYŁANIE KOMUNIKATÓW HANDLOWYCH I PRZECHOWYWANIE PLIKÓW COOKIE

  1. Kupujący wyraża zgodę, zgodnie z postanowieniami § 7 ust. 2 ustawy nr 480/2004 Sb., o niektórych usługach społeczeństwa informacyjnego i zmianie niektórych ustaw (ustawa o niektórych usługach społeczeństwa informacyjnego), z późniejszymi zmianami, na wysyłanie przez Sprzedawcę komunikatów handlowych na adres e-mail lub numer telefonu Kupującego. Sprzedawca spełnia swój obowiązek informacyjny wobec Kupującego zgodnie z art. 13 RODO w zakresie przetwarzania danych osobowych Kupującego na potrzeby wysyłania komunikatów handlowych za pośrednictwem odrębnego dokumentu.
  2. Sprzedawca spełnia swoje ustawowe obowiązki dotyczące ewentualnego przechowywania plików cookie na urządzeniu Kupującego za pośrednictwem odrębnego dokumentu.

11. DOSTARCZANIE KOMUNIKACJI

  1. Komunikacja może być dostarczana Kupującemu na jego adres e-mail.

12. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Jeśli stosunek wynikający z Umowy Sprzedaży zawiera międzynarodowy (zagraniczny) element, strony uzgadniają, że stosunek ten będzie regulowany przez prawo czeskie. Wybór prawa zgodnie z poprzednim zdaniem nie pozbawia Kupującego, który jest konsumentem, ochrony przyznanej mu przepisami prawa, od których nie można się umownie uchylić, a które w przypadku braku wyboru prawa miałyby zastosowanie zgodnie z art. 6 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 593/2008 z dnia 17 czerwca 2008 r. w sprawie prawa właściwego dla zobowiązań umownych (Rzym I).
  2. Jeżeli którekolwiek postanowienie niniejszych Warunków Handlowych jest nieważne lub nieskuteczne lub stanie się takim, w miejsce nieważnych postanowień wchodzą postanowienia, które są jak najbardziej zbliżone do sensu nieważnych postanowień. Nieważność lub nieskuteczność jednego postanowienia nie wpływa na ważność pozostałych postanowień.
  3. Umowa Sprzedaży, w tym niniejsze Warunki Handlowe, jest archiwizowana przez Sprzedawcę w formie elektronicznej i nie jest dostępna.
  4. Dane kontaktowe Sprzedawcy: adres siedziby Gaudete s.r.o., Horynova 2389/1, 149 00 Praga 4, adres e-mail info@gaudete.cz, telefon +420 603 968 981. Sprzedawca nie udostępnia innych środków komunikacji online.

W Pradze, dnia 1.1.2025